Návrh na rozšíření parkovací zóny v Příbrami II předložila pracovnice úřadu, která v lokalitě bydlí

(Aktualizováno) V polovině února 2024 jsme informovali o tom, že se v části Příbrami II chystá rozšíření parkovací zóny. Jak vyplývá z nově získaného dokumentu, žádost o stanovení místní úpravy provozu předložila jménem města Příbram pracovnice městského úřadu, která v jedné z ulic, jichž se záměr týká, sama žije.

Redakční poznámka: Do článku byly po zveřejnění doplněny následující tři odstavce týkající se parkování v Příbrami II a jeho regulace.

Na úvod připomeňme, že město začalo vytvářet parkovací zónu v Příbrami II na podzim 2023, když částečně zpoplatnilo parkoviště u Spartaku (s tím, že první vozidlo rezidentů je od parkovacích poplatků osvobozeno). Aktuálním návrhem má dojít k rozšíření této zóny do ulice Na Leštině a několika dalších ulic v okolí.

Jedná se o rozšíření parkovací zóny v lokalitě, kde žádné zásadní obtíže s parkovacími kapacitami nejsou a kde se v důsledku nového rozšíření zóny (a související změny dopravního značení) zřejmě počet parkovacích míst paradoxně sníží (viz předchozí článek).

Zmiňme také, že město v souvislosti s parkovací zónou v Příbrami II argumentuje potřebou regulovat parkování pendlerů – ovšem parkovné mají s výjimkou prvního vozidla platit i rezidenti, vztahuje se také na občany z jiných částí Příbrami, kteří přijíždějí za rezidenty na návštěvu, a dle návrhu dopravního značení má být parkovné částečně požadováno i mimo pracovní dny (v sobotu dopoledne), kdy je počet osob dojíždějících za prací prakticky nulový.

V rámci aktuálně řešeného rozšíření parkovací zóny požádalo město Příbram (jako právnická osoba) prostřednictvím jedné z pracovnic Odboru silničního hospodářství dne 31. 1. 2024 o stanovení místní úpravy provozu (související s rozšířením parkovací zóny).

Na základě této žádosti následně Městský úřad Příbram, Odbor silničního hospodářství, oznámil veřejnou vyhláškou příslušný návrh opatření obecné povahy.

Na tom nemusí být samo o sobě nic zvláštního. (Ačkoli by zřejmě působilo formálně či procedurálně „čistěji“, pokud by za město žádosti tohoto druhu předkládalo politické vedení města nebo tajemnice městského úřadu. Ostatně je to právě starosta, který dle zákona o obcích zastupuje město navenek.)

Vzhledem k výše uvedeným okolnostem (rozšiřování parkovací zóny v oblasti, kde to nemá jednoznačné opodstatnění) ovšem může v tomto konkrétním případě budit určité pochybnosti skutečnost, že Martina N. (projektová manažerka městské mobility), která žádost o stanovení úpravy provozu (rozšíření parkovací zóny) jménem města předložila, v jedné z ulic, jichž se má úprava týkat, sama bydlí.

Je v pořádku, pokud za město jako právnickou osobu podává žádost zaměstnankyně úřadu, která může být na navrženém řešení – rozšíření parkovací zóny v oblasti, ve které žije – osobně zainteresována nebo jím může být osobně dotčena?

Pro úplnost dodejme, že v lokalitě, na kterou se aktuální návrh opatření vztahuje (ulice Na Leštině a další), a v jejím blízkém okolí bydlí také několik příbramských zastupitelů, včetně 1. místostarosty V. Karpíška (ANO), který má parkovací politiku na starosti, a radního P. Rottera (ANO).

Tomáš Mosler, Příbramský bublifuk

Napište komentář

Vaše e-mailová adresa nebude zveřejněna.